Утверждение христианства на Руси   ::   Брайчевский М Ю

Страница: 365 из 521



Убийство Аскольда и Дира в третьей редакции "Повести временных лет" описано также в фантастическом виде, в духе псевдофольклорных преданий: "Поиде Олгъ поемъ вои свои многы - Варягы, Чюдь, Словhны, Мhрю, Весь, Кривичи [И приде къ Смоленьску съ Кривичи]* и прия городъ и посади в нем мужъ свои. Оттуда поиде внизъ и пришедъ взя Любечь и посади мужъ свои... И придоста къ горамъ Киевьскымъ, и оувидh Олгъ, яко Осколдъ и Диръ княжита, и похорони вои въ лодьяхъ, а другыя назади остави, а самъ приде, нося Игоря молод [а] и приступить под Оугорьское, похоронивъ вои свои. И посла къ Асколду и Диру, глаголя, яко гостье есмы, идемъ въ Грhкы от Олга и от Игора княжича, да приидета къ роду своему, к намъ. Аскольдъ же и Диръ придоста, и выскакаша вси из лодhи, и рече Олгь къ Асколодови и Дирови: "Вы неста князя, ни роду княжа, но азъ есмь роду княжа". И вынесоша Игоря: "съ сынъ Рюриковъ". И оубиша Асколода и Дира, и несоша на гору, еже ся нынh заветь Оугорьское, Олминъ дворъ; на тои могилh поставилъ [Олъма] божницю святого Николы, а Дирова могила за святаго Ориною. И сhде Олегъ, княжа в Кыевh, и рече Олегъ: "Се буди мати городом Рускымъ" [250, с. 16-17].

Цитированный текст имеет выразительные признаки порчи, засвидетельствованной, в частности, выражением "И придоста къ горамъ Киевскымъ". Глагол стоит в двоине, хотя речь идет только об одном Олеге. В первоначальном тексте действительно речь шла об Игоре, как о главном действующем лице, и о его менторе [441, с. 107-109]. В этом видим небрежную редакторскую работу Мстиславовых книжников. Еще хуже выглядит смысловое несоответствие.

|< Пред. 363 364 365 366 367 След. >|

Java книги

Контакты: [email protected]